فرق های بین بالابر و آسانسور

  1. – سرعت آسانسور از 7/0 متر بر ثانیه شروع می شود به بالا ولی سرعت بالابرها از 20/0 متر بر ثانیه تا 45/0 متر بر ثانیه هست.
  2. – آسانسور ها بایستی دارای  سیستم های امنیتی ضد سقوط باشد به همین علت هزینه نصب و راه اندازی آن بسیار زیادتر از بالابر هست.
  3. – در مکان ها و ساختمان هایی که تعداد طبقات کمتری دارند و سرعت بالا و پایین رفتن زیاد اهمیت ندارد می توانید از انواع بالابر استفاده کنند ولی در ساختمان هایی که تعداد طبقات زیادی دارند و سرعت بسیار اهمیت دارد بایستی از آسانسور استفاده نمود.
  4. – بالابرها استاندارد نمی گیرند ولی بالابر را می توان بیمه کرد. در صورتی که آسانسورها هم استاندارد می گیرند و همچنین بیمه دارند.
  5. -در ساختمان ها و منزل ها چند طبقه که آسانسوری وجود ندارد و همچنین فضایی برای ایجاد کردن چاهک و موتور خانه وجود ندارد برای جابه جا کردن افراد و وسایل می توان از بالابر ها استفاده کرد.
  6. – هزینه خرید کردن و نصب کردن انواع بالابرها نسبت به آسانسور خیلی کم است.
  7. – مصرف برق در بالابرها نسبت به آسانسورها کم است.
  8. – بالابر ها را می توان در فضا های میان پله ها، جلوی بالکن های ساختمان ها به کار برد.

انتخاب اسلینگ مناسب

برای آنکه اسلینگ مناسبی انتخاب کنیم باید به مواردی توجه کنیم که این موارد عبارتند از:

  • اندازه
  • وزن و شکل
  • دما
  • مکان

حساسیت بار و محیطی که در آن جا به جایی بار انجام می شود.

بالابر هیدرولیکی از آسانسور بهتر است

در منزل افراد مسن و … که آسانسور در آن ساختمان ها نیست و امکان کندن چاله برای آسانسور مشکل دارد از بالابر هیدرولیکی می توان استفاده نمود. یکی از مهم ترین ویژگی های بالابر هیدرولیکی هزینه خرید کردن و همچنین هزینه نصب کردن ناچیز ان در برابر با آسانسور است که موجب شده که استفاده بیشتری داشته باشند.

در حالی که هزینه آسانسور بیشتر هست. امکانات جانبی و کاربرد بالابر هیدرولیکی بیشتر است. در صورتی که جهت بالابر هیدرولیکی از درب و کابین آسانسور استفاده می کنیم امنیت آن بیشتر می شود. اگر بالابر هیدرولیکی را با لوازم جانبی آسانسور ساخت از لحاظ هزینه کمتر و بهتر از ساختن آسانسور هست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *